Cestovanie USA - 3.časť

V poslednej časti nášho cestovania sa dočítate o našich zážitkoch s Los Angeles, Las Vegas, Hoover Dam, Grand Canyon, Denver, Rocky Mountains až po príchod do Minnesoty, kde sme strávili dva dni pred odchodom...

Do Los Angelessme dorazili až po tme. Ubytovanie sme mali zabezpečené u Mikovho brataBenjamina. Diuška sa ale nevedela poriadne dohodnúť s Benjaminom kdepresne bývajú, tak sme tam dorazili až na piaty pokus. Pravdepodobne miprevolala na mobile mailand. Benjamin aj so svojou ženou boli úplnípohoďáci, prespali sme u nich dve noci. Konečne sme spali na posteli,sprchu sme si dopriali ráno aj večer.

Prvý deň v LA sme išli na raňajky doPanera Bread, na čerstvé pečivo s čajíkom a potom hneď okúpať sa doTichého oceánu. Voda bola vcelku studená ale to nás neodradilo od kúpania sav Tichom ocáne na pláži Santa Monica. Pred obedom sme sa ešte stihliprejsť cez Beverly Hills a potom už hor sa ku skale HOLLYWOOD. Nebolo toničím výnimočné. Poobede sme sa vybrali peši na Hollywood Bulvar, aby sme sipozreli slávne hviezdy na chodníku. Svoje hviezdy tam mali snáď všetci americkíherci, ktorí boli aspoň čo i len chvíľu na televíznej obrazovke. Dokoncasa ušli hviezdy aj takím filmovím postavičkám ako sú Donald Duck, Mickey Mousea podobne... Benjamins Amy nás pozvali na večeru do Chillis. Cesta tam trvala ako keby sme išliz Blavy do Trnavy, ale to jedlo stálo za to.

Na druhý deň ráno sme sapobalili a odišli s tým, že večer už budeme na ceste do Las Vegas.Doobeda sme sa išli pozrieť po obchodoch a potom sme cestou do Malibu eštenavštívili Panera Bread. V Malibu na pláži tiež zdochol pes, akurát zopársurfistov čakalo na vlny, ktoré boli v nedohľadne. Tak sme sa vybrali eštedo centra LA, ale všade už boli zápchy. Ľudia tak ako aj u nás vyrážajú navíkend preč z mesta a cesty boli preplnené. Celkovo na nás LAzanechalo veľmi slabý dojem. Z miest, ktoré sme navštívili tam bolonajmenej čo pozerať.

Na večer sme vyrazili smerom do Las Vegas. Po ceste začalopršať a už aj tak neschopne šoférujúci američania boli z dažďua tmy úplne hotoví. Začali brzdiť a išli maximálne 55mph/hod, čo bolopri ich už aj tak dosť biednom speed limite 70mph/hod veľmi pomalé. Tak sme imtrošku ukázali ako sa jazdí na vyspelom Slovensku. Do Las Vegas sa nám večer užnepodarilo prísť tak sme to odstavili na pumpe a prespali tam.

Na druhý deň doobeda sme pochodili centrum mesta Las Vegas. Zatiaľ najlepšie mesto, ktoré smedoteraz navštívili. Plno európskych aj svetových stavieb (eiffelovka, víťaznýoblúk, koloseum, pyramída, sfinga, sochaslobody...). Alkohol sa mohol piť aj na verejnosti, čo je v USA všade indezakázané. Kasína boli otvorené po celý deň, ľudia každého veku nezaháľalia kŕmili automaty dolármi. Navštívili sme aj jedno z nákupných centier,ktoré patrilo hotelovému komplexu CAESARS PALACE. Diuška bola nešťastnáz obchodu LA COSTE, ktorý bol aj tam drahý, ale nie tak ako u nás naSlovensku. Nakoniec si predsa len dopriala tieločko s krokodílom.

Poobedesme sa vybrali ďalej smerom do Arizony. Na hraniciach štátov Nevadaa Arizona sme sa zastavili aby sme si pozreli priehradu HOOVER DAM. Poprechádzke na priehrade sme pokračovali ďalej na SKYWALK, ktorý sa nachádzav indiánskej časti západnej oblasti Grand Canyonu. Po ceste sme si kúpiliv malom obchodíku pivo PILSNER URQUELL a americký BUDWEISER. Hľadalisme cestu k Skywalku, ale nemohli sme ju nájsť. Nakoniec sme sa opýtaliv moteli a zistili sme, že odbočku sme už minuli. Išli sme tedanaspäť, ale aj tak sme ju nenašli. Nakoniec sme stopli tetušky a tie námporadili kde sa odbočka presne nachádza. Potom sme už odbočku hravo našli. Odhlavnej cesty išla štrková cesta 14míľ a potom ešte 7 míľ asfaltka. Táto cestaviedla úplne mimo civilizácie a za jazdy sme si otvorili pivkáa popíjali. Nakoniec sme našli vstupnú bránu do Skywalku a prespalisme v aute na parkovisku.

Po rannej očiste nastalo nemilé prekvapenie,ľavá zadná guma už na pohľad vyzerala dosť chabo. Po naštartovaní nám počítačukázal, že guma má len 3psi namiesto 30psi. Kúsok odtiaľ nám gumu dofúkali, aleaj tak stále fučala. Zalepenie v parku by stálo 35$, čo neprichádzalo do úvahy.Poradili nám aby sme si kúpili FIX-A-FLAT, ktorý by mal gumu zalepiť vznútra. Aleaj tak sme chceli ísť na Skywalk, ale pri pokladni nastal šok druhý. Vstupnépre jednu osobu je 74,95$. Aj keď sa chce človek ísť prejsť len po Skywalkumusí zaplatiť minimálne vstupné v hodnote 75$. V prospektoch, ktoré majú vparku aj v novinách na Slovensku sme sa dočítali, že vstupné na Skywalk je25$, ale zabudli sa zmieniť, že najlacnejší balík vstupného stojí 75$. Nie jemožná kúpa samostatného lístku na Skywalk za 25$.

Sklamaní a znechutenísme odišli smeron Grand Canyon National Park. Po ceste sme hľadali nejakúpumpu, kde by sme zakúpili FIX-A-FLAT, ale na naše prekvapenie sme našlipneuservis, ktorý bol otvorený aj v nedeľu. Gumu nám opravili za 10$,a chlapík nám z nej vytiahol tri klince. Tak sme sa tešili, že našeproblémy s gumou už budú minulosťou. V servise nám zabudol daťklobúčik na ventil tak sme si prefíkane požičali klobúčik z iného auta naparkovisku. Cestou do Grand Canyonu sme išli chvíľu aj po historickej ceste Route66.

Pred obedom sme dorazili do národného parku Grand Canyon. Bol úžasný,krajší ako na pohľadniciach a fotkách, ktoré sme dovtedy videli.V Grand Canyone bolo podľa reči počuť všetky možné národnosti. Pofotilisme sa, pochodili všetky vyhliadkové miesta a podvečer sme vyrazili do Colorada.

Po tme sme sa dostali do NovéhoMexica, našli sme pumpu a prespali na nej. Ráno sme si dali sprchua vyrazili na nezáživnú cestu cez Nové Mexico do Colorada. Celý deň smecestovali a na večer ako sme už prichádzali do Colorado Springs, začali sakonečne ukazovať hory. Zastavili sme sa v Colorado Springs. Bolo to malémestečko, tak sme sa trochu pomotali po centre a potom sme si išli nakúpiťzásoby do Walmartu. Pri odchode z mesta sme sa ešte stavili najesť nabagetu v Subway a pobrali sme sa do Denveru. Prespali sme na pumpepred Denverom.

Ďaľší deň sme pochodili centrum mesta Denver. Pekné mesto,žiadne zápchy tam neboli, z mesta bolo vidieť už pohorie Rocky Mountain.V Denveri sme navštívili aj nákupné centrum a samozrejme sme si opäťobohatili naše šatníky. Poobede sme nabrali kurz Rocky Mountain. Nebolo toďaleko z Denveru, ale už po ceste tam sa dosť ochladilo. Dokonca počítačv aute miestami ukazoval 32°F,čo bolo v prepočte 0°Ca po kopcoch bolo vidieť aj sneh. Po tme sme dorazili do Rocky Mountaina rozhodli sme sa, že prespíme pri vstupnej bráne do parku. Na verejnýchzáchodoch sme si dali večernú očistu a uložili sme sa do auta na spánok.Naobliekali sme sa, lebo sme čakali, že to bude mrazivá noc, čo sa aj naplnilo.V noci nad ránom okolo štvrtej hodiny sme sa spolu zobudili od zimya nemohli sme zaspať. Tak sme si na nejakých 15 minút naštartovalia rozkúrili auto. Pri naštartovaní sme zistili, že počítač znovu začalukazovať úbytok v ľavej zadnej pneumatike. Našťastie to nebolo až takéhrozné, dalo sa s tým v pohodičke ísť ďalej.

Po raňajkácha obdržaní mapy sme vyrazili autom po parku. Rozhodli sme sa, že zastavímev Alpine Visitor Center, čo bolo vo výške 3595 m.n.m. a odtiaľsme si dali horskú túru na Ypsilon Mountain 4119 m.n.m. Predtým sme eštezdolali taký menší kopček, ktorý bol len kúsok od parkoviska a bol vovýške 3659 m.n.m.Vrátili sme sa späť na parkovisko a naša cesta už viedla na YpsilonMountain. Cesta viedla najprv po takej lesnej ceste dole, a až zhruba po dvochkilometroch klesania sme sa napojili na lesný chodník, ktorý viedolk spomínanému vrcholu. Zo začiatku sme išli po lese, a keď sme sadostali nad úroveň lesa, chodník viedol po vrstevnici dvoch kopcov až naYpsilon Mountain. V ten deň bolo síce jasno ale strašne fúkalo a bolaveľká zima. Vrstevnica viedla skalnatým chodníkom, ktorý bol celý zafúkanýsnehom. Asi 200 metrovpod vrcholom Mount Chiquita 3983m.n.m., ktorý bol zhruba v polovičke našeho výstupusme sa otočili. Mali sme toho už plné zuby, lebo sme sa museli brodiťv snehu a Diuška bola celá premrznutá. Šlapala iba v jesennejbunde a bez čiapky. Žanžak si kúpil v Denveri zimnú čiapku ajnepremokavú bundu, takže tomu bolo hej. Ale ruky mal aj on premrznuté. Nakoniecsme sa poobede vyčerpaní a premrznutí vrátili k autu a pobralisme sa na okružnú jazdu po parku, ale už len autom. Pozreli sme si parka divočinu žijúcu v ňom. Dokonca sa nám podarilo aj vyfotiťobrovského jeleňa ako sa čvachtal v potoku.

Na večer sme sa pobrali smeromdo Minnesoty presnejšie do Faribaultu. Čakala nás najdlhšia štreka pri našichpotulkách po USA. Večer sme sa dostali do Nebrasky, kde sme na pumpe prespali.Ráno sme si dali sprchu a vyrazili sme cez Nebrasku, Iowu až do Minnesoty.V Nebraske ako aj v Iowe skapal pes a tak sme sa tešili kedy uždorazíme do Minnesoty.

Do Minnesoty sme dorazili v rozumnom čase, tak sme sazastavili po ceste do Faribaultu v nákupnom centre v Medforde. Veľasme toho nestihli, lebo za pol hodinku zatvárali obchody.

Na druhý deň sme satam vrátili a nakúpili si oblečenie, ktoré bolo pre nás po prepočítaníceny veľmi lacné. Po prejdení všetkých obchodov v Medforde sme vyrazili naopačný smer do Marshallsu, ktorý je pred odbočkou na Minneapolis. Tam sme opäťstrávili nejaký ten čas len nakupovaním. No a na záver dňa sme išli eštedo mega nákupného centra Mall of America, ktoré leží na začiatku St. Paul.Tento deň sme strávili len nakupovaním a večer sme sa pokúsili zbaliť.Hneď sme zistili, že máme veľa nového oblečenia a potrebovali sme eštedokúpiť batožiny, ináč by sme sa nezbalili.

Deň pred odchodom sme teda ešte razvyrazili do Medfordu pozrieť batožinu, ale nakoniec sme si kúpili superbatožinu (tri batožiny v jednom) za 17$ vo Walmarte v Owatonne. Noa odtiaľ sme sa už vybrali do centra Minneapolisu. Pozreli sme si centrum,navštívili sme akademickú knižnicu, prešli sme sa popri Mississippi ažk zrútenému mostu a večer sme sa pobrali späť do Faribaultu, kde násčakal druhý pokus s balením kufrov. Nakoniec sme sa horko ťažko pobalili.

Ráno v deň odchodu sme sa naložili do auta a vyrazili smerom naletisko. Cestou sme sa ešte zastavili na raňajkách v Subway, na pumpedotankovať nádrž a dofúkať ľavú zadnú pneumatiku, ktorá nam nedala pokojasi polovičku našeho cestovania. Úspešne sme odovzdali auto v požičovni a pobralisa na odlet k našemu terminálu. Po náročnej osobnej prehliadke smezistili, že náš odlet do Chicaga odložili o jednu hodinu. Tak sme si išliešte pochutnať na obedík do Chillisu pred odletom. Keď sme nasadli do našeholietadla do Chicaga, pilot zahlásil, že let sa vzhľadom na búrku a bleskyposúva o ďaľšiu hodinku. Začali sme mať už vážne obavy či stihneme nášspoj z Chicaga do Viedne. Naše predtuchy sa stali skutočnosťou. Podobehnutí k našej odletovej bráne sme už len videli ako naše lietadloodchádza na odletovú dráhu. Museli sme sa opäť vrátiť cez celé letisko naterminál kde sme pristáli. Letecká spoločnosť, ktorej vinou sme zmeškali nášlet, nám zarezervovali letenky cez Frankfurt do Viedne. Po náročnej ceste sme šťastnedorazili do Viedne o 17:30, namiesto plánovaného príletu o 09:00 ráno. Našebatožiny, ktoré išli zase cez Zurich nás už poslušne čakali vo Viedni naletisku...

Diana Tešovičová

Netvrdím, že som stredom vesmíru, ale či ja za to môžem, že sa vesmír spontánne a symetricky rozprestrel okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  ŠportCestovanieKritikaUSASúkromnéNezaradené